Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Pesto Sos

O
 
 
Taze fesleğen en sevdiğim otlardan biri. Artık her mevsim marketlerde bulabiliyoruz. Şimdi tam mevsimiyken pesto sos yapmadan olmaz diye düşündüm. Makarnalarda, tostlarda, pizzalarda rahatlıkla kullanabileceğiniz sos tarifini ben makarna kursunda öğrenmiştim. Pesto sosu buzdolabında hava almayacak şekilde kapalı bir kavanozda 1 hafta muhafaza edebilirsiniz.  Ben fazlaca yapıp, kağıt bardaklarda porsiyonluk olarak (makarnalarda 1 kişi için 2 yemek kaşığı) derin dondurucuda muhafaza ediyorum.
 
Malzemeler
 
- 6-7 dal iri yapraklı fesleğen,
- 4-5 dal maydanoz,
- 1 yemek kaşığı dolmalık fıstık,
- 50 gr küp kesilmiş parmesan peyniri,
- 3 diş sarımsak,
- 1 çay bardağı sızma zeytinyağ
 
tüm malzeme rondoda sos kıvamını alıncaya kadar çekilir. Pesto sosunuz hazır. 
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder