Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Yulaflı Hindistancevizli Kurabiye



 


Hindistan cevizi yağı hayatımıza girdiğinden beri her alanda kullanır olduk. Ben en çok makyaj temizleme ve cildimi nemlendirme amaçlı kullanıyorum. Kendisi ile tanıştyavum. den yanıktan sonra yavaş yavaş mutfağa sokmaya başladım. Çok değişik tariflerde deneyebiliyorsunuz. Yağda yumurtada bile kullanılıyor. Ama ben tercihimi tatlı ve kurabiyelerden yana kullanmayı tercih ediyorum.
 
Bu kurabiyeyi ilk denediğimde, hindistan cevizi yağını benmari usulü erittim. Yani biraz ılıktı. Bu nedenle tüm parça bir araya gelmedi. Bende kaşıkla koydum fırın tepsisine. Herşeye rağmen tadı çok güzel oldu. Daha sonraki denemelerimde yağı oda sıcaklığında kullandım. Az malzeme ile hazırlanan bu kurabiyeyi denemenizi tavsiye ederim.


Malzemeler

100 gr hindistan cevizi yağı,
60 gr esmer şeker,
1 adet yumurta,
160 gr yulaf ezmesi,
120 gr hindistan cevizi rendesi

Yapılışı
 
Hindistan cevizi yağı, yumurta ve esmer şekeri mikser yardımı ile iyice çırpın. Yulaf ve hindistan cevizini de ekleyip makine ile biraz daha karıştırın.  Karışımdan ceviz büyüklüğünde parçalar alın ve yuvarlayıp pişirme kağıdı koymuş olduğunuz fırın tepsisine dizin. 180 derece ısıtılmış fırında 15 dakika pişmesi yeterli.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder